Dieta wegetariańska staje się coraz bardziej popularna wśród osób, które jedzą świadomie dbając o to, co pojawia się na ich talerzach. Jednak jak to w życiu, ze wszystkim, także z nią należy zachować zdrowy rozsądek. Racjonalnie ułożony jadłospis może przynieść wiele korzyści naszemu organizmowi, a także wspomóc go w walce z wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Co i jak należy jeść stawiając na wegetarianizm?

Dieta wegetariańska, a mięso

Dieta wegetariańska, to zaprzestanie spożywania produktów mięsnych. Wiele osób uważa, że jedzenie ich jest zwyczajnie nieetyczne. Inni rezygnują z pojawienia się w codziennym jadłospisie mięsa z powodów religijnych czy też zdrowotnych. Zwolennicy żywienia wegetariańskiego przekonują, że wszelkie składniki odżywcze, które znajdują się w mięsie, z powodzeniem można znaleźć w produktach pochodzenia roślinnego. To prawda, ale należy podejść do tematu bardzo poważnie. Najlepiej jest skorzystać z porad doradcy żywieniowego lub skorzystać z opcji komponowania przez nich posiłków, które można zamawiać następnie w cateringu dietetycznym.

Dieta wegetariańska – należy dobrać ją indywidualnie

Aby dieta przyniosła więcej korzyści niż strat, należy skomponować ją na bazie składników bogatych w tłuszcz, białka, witaminy, węglowodany, a także minerały oraz wodę. W przypadku diety wegetariańskiej bardzo ważna jest jakość, a także proporcje, a nie ilość. Tutaj kłaniają się w pas indywidualne zapotrzebowania. Wiele zależy od wieku, a także naszego trybu życia, upodobań smakowych, jak również metabolizmu. O co chodzi? Głównie o to, że dajmy na to osoba, która prowadzi aktywny tryb życia będzie potrzebowała więcej energii dostarczonej w pożywieniu niż ta, która przez większość dnia siedzi za biurkiem. Nie istnieje coś takiego, jak dieta uniwersalna.

Dieta wegetariańska – podstawowe zasady

W diecie wegetariańskiej każda istnieje jeden wspólny mianownik dla każdej osoby, która się na nią zdecyduje. Mowa przede wszystkim o ilości posiłków. Powinno ich być od 4 do 5 dziennie. Kolejna kwestia, to ich regularne spożywanie. Jak ognia powinno unikać się pieczenia tradycyjnego oraz smażenia. Potrawy najlepiej jest spożywać w postaci surowej, a jeśli gotowanej, to tradycyjnie w wodzie lub na parze. Można także piec je w folii aluminiowej, bądź też w rękawach. Bardzo ważne jest także spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Dla osoby dorosłej dzienne zapotrzebowanie wynosi średnio 2,5 litra napojów niegazowanych oraz niskosłodzonych. Odstawiamy na bok używki. To bardzo ważne.


Szukasz cateringu dietetycznego w swojej okolicy? Odwiedź https://diet4u.pl/zamowienie/catering-dietetyczny-gdansk/