Breaking News

Grundig podejmuje walkę z plastikiem i zanieczyszczeniem środowiska

W swoim oficjalnym przemówieniu na międzynarodowych targach IFA CEO koncernu Arçelik, do którego należy marka Grundig, ogłosił wprowadzenie szeregu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i walki z odpadami, na których skorzystają zarówno konsumenci, jak i środowisko naturalne. Jednocześnie wezwał innych producentów do branżowej współpracy w walce z kryzysem klimatycznym. Dzięki swoim proekologicznym działaniom Arçelik został ogłoszony liderem branży na liście Dow Jones Sustainability Index, uwzględniającej przedsiębiorstwa skupiające się w swej polityce na celach społecznych i ekologicznych.

Na targach IFA 2019 koncern Arçelik, do którego należy marka Grundig, ogłosił opracowanie rewolucyjnej technologii filtrującej mikrowłókna w pralkach i w imię zrównoważonego rozwoju oraz walki z odpadami, zobowiązał się do udostępnienia tego rozwiązania swoim konkurentom z branży AGD.

W swoich działaniach na rzecz walki z zanieczyszczeniem środowiska, marka Grundig opracowała pierwszą na świecie pralkę z wbudowanym systemem filtracji syntetycznych mikrowłókien, która ma zostać wprowadzona na rynek w 2020 r. W tej chwili po każdym praniu ponad milion takich – de facto plastikowych – włókien trafia przez kanalizację do mórz i oceanów, a połykane później przez ryby i inne zwierzęta morskie znajdują w ten sposób drogę do naszego łańcucha pokarmowego. Nowa technologia filtrowania sprawia, że do ekosystemu przedostaje się aż o 90% mikrowłókien mniej. Skrzynka filtracyjna znajduje się w szufladzie na detergent i filtruje wodę przed wypompowaniem jej do rur.

Dzięki swojemu innowacyjnemu i proekologicznemu podejściu, koncern Arçelik, do którego należy marka Grundig, został ogłoszony liderem branży w ocenie SAM Corporate Sustainability Assessment (CSA) na podstawie całkowitej oceny zrównoważonego rozwoju w 2019 r. Firma nieprzerwanie od trzech ostatnich lat znajduje się na liście Dow Jones Sustainability Index w kategorii rynków wschodzących. W tym roku Arçelik został również uznany za lidera DJSI w kategorii artykułów trwałego użytku.

CEO koncernu Arçelik, Hakan Bulgurlu, wezwał do ściślejszej współpracy w obrębie branży i zapowiedział, że jest gotowy podzielić się najnowszą technologią z każdym zainteresowanym producentem w imię walki na rzecz dobra naszej Planety. Bulgurlu podkreślał, że ludzkość stoi w obliczu globalnego kryzysu, bo środowisko naturalne jest niszczone w tempie szybszym niż ono samo jest w stanie się regenerować – tylko współpraca i szybkie podjęcie działań jest w stanie zapobiec katastrofie.

Jako firma o globalnym zasięgu, oferująca swoje produkty i usługi w 146 krajach, postawiliśmy sobie za cel uczynienie wszystkiego, co w naszej mocy, aby zanim zabraknie czasu, dokonać zmiany niezbędnej w walce z katastrofami ekologicznymi, w tym, przede wszystkim, klimatycznymi. Wierzymy, że budowanie oraz tworzenie wartości poprzez zredukowanie negatywnego wpływu całej branży na środowisko naturalne jest szansą, którą wszyscy powinniśmy wykorzystać – powiedział Bulgurlu.

Marki z misją zawsze będą osiągać lepsze wyniki niż konkurenci

Bulgurlu stwierdził, że konsumenci nie tylko aktywnie poszukują produktów, które rozwiązują globalne środowiskowe problemy – są również gotowi więcej za nie płacić.

Potwierdza to pogląd, że marki o szerszej misji społecznej długofalowo będą osiągać wyniki lepsze od tych, które podobnych celów sobie nie stawiają. Misją oraz motywacją marki Grundig jest budowanie i rozwijanie w oparciu o misję, wyróżniając się dzięki produktom i technologiom wspierającym zrównoważony rozwój poprzez koncentrację na efektywnym wykorzystywaniu zasobów i zamkniętych cyklach produkcji. Nowa technologia filtrowania mikrowłókien jest flagowym przykładem tej strategii, a równocześnie jedną z najważniejszych innowacji stworzonych przez Grundig, z potencjałem dokonania zmian na skalę światową. Dokonaliśmy znacznych inwestycji w badania i rozwój; jesteśmy otwarci na współpracę z organizacjami pozarządowymi, uniwersytetami i innymi zainteresowanymi stronami w celu dalszego rozwijania tego projektu – dodał Hakan Bulgurlu.

Pralki z recyklingowaną obudową bębna

Marka Grundig opracowała również innowacyjną obudowę bębna w pralkach i pralko-suszarkach, wykonaną z przetworzonych plastikowych butelek z tworzywa PET. W sumie już 25 milionów plastikowych butelek (czyli 250 ton plastiku) zostało przetworzonych na obudowy bębna, oszczędzając 5,7 mln kWh energii i zapobiegając emisji 885 ton dwutlenku węgla do atmosfery. Ta innowacja wkrótce będzie dostępna na rynku.

Bio lodówka

Bio lodówka to kolejna zapowiadana innowacja marki Grundig – użyte do jej wykonania bio-tworzywa, bio-poliuretanowy materiał izolacyjny oraz bio-kompozyty tworzone są na bazie odpadków biologicznych z pozostałości żywności. Dzięki zwiększeniu wytrzymałości materiałów z soi, skorupek jaj i kukurydzy, otrzymujemy bioplastik o właściwościach porównywalnych do tradycyjnych tworzyw sztucznych stosowanych obecnie, przy jednoczesnym obniżeniu śladu węglowego o 80%.

Recykling sieci rybackich

Podejmowane są również wysiłki prowadzące do redukcji zanieczyszczenia mórz i oceanów poprzez wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyklingu sieci rybackich. Szacuje się, że co roku traconych w wodzie jest 640 000 ton sieci i lin rybackich, które później przez wiele lat, a nawet dziesięcioleci, mogą stanowić zagrożenie dla morskich zwierząt. Dzięki recyklingowi tych zużytych sieci oraz odpadowych włókien tekstylnych, koncern Arçelik tworzy kompozytowy materiał na bazie nylonu o wysokiej wytrzymałości mechanicznej i odporności termicznej stosowany w częściach piekarnika. Do końca 2018 roku 65 ton tego materiału zostało odzyskanych i przetworzonych, a w planach jest dalsze rozwijanie tej inicjatywy. Produkty zawierające przetworzone sieci rybackie wkrótce będą dostępne na rynku.

Lodówka solarna

Dodatkowo koncern Arçelik, opierając swoje wysiłki badawczo-rozwojowe na przekonaniu, że technologia powinna być dostępna dla wszystkich, zaprezentował nową lodówkę solarnąTen produkt jest odpowiedzią na kryzysy energetyczne, z którymi boryka się wiele państw. Lodówka zasilana jest energią słoneczną. Zasilanie prądem stałym zamiast zmiennego redukuje ślad węglowy i zapewnia wyższą wydajność niż w tradycyjnych lodówkach, obniża koszty energii, zwiększa efektywność energetyczną i w sposób rewolucyjny daje dostęp do świeżej żywności tym ludziom, którzy do tej pory nie mogli pozwolić sobie na posiadanie lodówki z uwagi na brak masowego dostępu do prądu w ich regionach świata. To zaś w skali globalnej podniesie jakość i higienę życia oraz zmniejszy skalę marnowania żywności. Produkt ma być gotowy do produkcji seryjnej w przyszłym roku.

O MARCE GRUNDIG

Marka Grundig jest jednym z największych europejskich producentów sprzętu elektronicznego. Charakteryzuje ją wyjątkowa historia, najwyższa jakość, niezawodność i łatwość użytkowania. Grundig ma długą tradycję innowacyjności i stylu, która utrzymuje firmę w czołówce producentów elektroniki użytkowej i sprzętu gospodarstwa domowego w Europie od ponad 70 lat. Historyczny pionier i lider rozwiązań elektronicznych, dziś Grundig przoduje także w innej walce – tej o zrównoważony rozwój i dobro naszej Planety.

Więcej na: www.grundig.pl

O KONCERNIE ARÇELİK

Założony w 1955 r. koncern Arçelik prowadzi działalność w branży elektroniki użytkowej i trwałych dóbr konsumenckich, od produkcji, poprzez marketing, aż po działania posprzedażowe. Jest właścicielem 12 marek dużego AGD, w tym popularnych na polskim rynku marek Beko i Grundig. Arçelik oferuje produkty i usługi w 146 krajach, zatrudnia 30 000 pracowników, posiada 23 fabryki w 9 krajach oraz 35 biur handlowo-marketingowych na całym świecie. We wrześniu 2019 Arçelik został ogłoszony liderem branżowym Indeksu Dow Jones w dziedzinie zrównoważonego rozwoju (Dow Jones Sustainability Indeks).

Więcej na: www.arcelikglobal.com

Dodaj komentarz