Breaking News

Parawaning w łazience

Wykorzystywanie parawanów do wydzielenia „swojego” kawałka plaży bywa oceniane negatywnie. Zastosowanie analogicznego rozwiązania w łazience jest jednak sprytnym, praktycznym i zdecydowanie pozytywnym zabiegiem pozwalającym zaspokoić zróżnicowane potrzeby użytkowników. Jakie są jego zalety? Na co warto zwrócić uwagę wybierając parawan nawannowy?

Gdy nad Bałtykiem trwa szczyt wakacyjnego sezonu, w mediach i Internecie pojawiają się zdjęcia dokumentujące skłonność turystów do wydzielania „własnej” przestrzeni. Według badań przeprowadzonych w 2015 roku przez SW Research, 25 proc. respondentów uważa, że grodzenie plaży jest nie fair, a 28 proc. – że powinno się tego zabronić. Z drugiej strony, 24 proc. ankietowanych twierdzi, że zachowanie takie jest uzasadnione ze względów bezpieczeństwa: zapobiega gubieniu się małych dzieci, które mogłyby niepostrzeżenie opuścić miejsce, w którym ulokowali się rodzice. W przeciwieństwie do dzielącego z nimi nazwę wyposażenia plażowego, parawany stosowane w łazienkach pozwalają godzić użytkowników, stanowiąc salomonowe rozwiązanie sporu pomiędzy zwolennikami kąpieli i miłośnikami prysznica.

Łazienkowe 2w1

Niektórzy z nas nie wyobrażają sobie życia bez długich, odprężających kąpieli. Inni cenią sobie szybkość i wygodę prysznica czy relaks pod deszczownią. W domach i dużych mieszkaniach posiadających kilka łazienek, każdą z nich można urządzić z uwzględnieniem preferencji użytkowników, którzy będą korzystać z danego pomieszczenia najczęściej. Na ograniczonym metrażu, na jakim żyje większość mieszkańców miast, sprzeczne dążenia można pogodzić dzięki wykorzystaniu parawanów nawannowych. – Zastosowanie parawanu nawannowego umożliwia zarówno wykorzystanie wanny w tradycyjny sposób, jak i wzięcie szybkiego i wygodnego prysznica na stojąco – bez ryzyka zachlapania łazienki – mówi Katarzyna Choniawko, ekspert marki Aquaform. – W związku z tym parawany są szczególnie polecane do mieszkań z jedną łazienką, w których chce się zachować zarówno możliwość długich kąpieli, jak i komfortowego korzystania z natrysku – dodaje. Jakie właściwości tego rodzaju wyposażenia są kluczowe dla jego funkcjonalności?

Surowiec

Parawany wykonuje się ze szkła hartowanego albo szyby polistyrenowej, tzw. pleksi. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo. Czym się różnią? Pleksi jest tańsze, ale szkło charakteryzuje większa trwałość – ze względu na wyższą odporność na ścieranie, hartowaną szybę trudniej zarysować. Co więcej, niektóre modele wykonane ze szkła powlekane są powłoką zapobiegającą powstawaniu osadów. – Polimerowa warstwa, którą stosuje się w przypadku nieco droższych modeli szklanych parawanów sprawia, że krople nie zatrzymują się na powierzchni tafli, ale gładko po niej spływają. Pozwala to znacząco ograniczyć osadzanie się kamienia i powstawanie zabrudzeń – tłumaczy Katarzyna Choniawko z Aquaform. Dla szczelności, wytrzymałości i niezawodności parawanu znaczenie może mieć także materiał, z którego wykonano uszczelki. Najbardziej polecane są te elastomerowe. Nie kruszą się, nie zmieniają barwy i są odporne na trwałe zanieczyszczenia. Długo zachowują estetyczny wygląd i funkcjonalność.

Rozmiar

Parawany są różnej długości – standardowe modele zajmują od około 60 do nawet 120 cm. Im większą część wanny zakrywa parawan, tym lepiej chroni przed rozbryzgiwaniem się wody na posadzkę. Z drugiej strony, jeśli któryś z domowników ma trudności z poruszaniem, warto przeanalizować, ile miejsca na ścianie pozostanie dostępne. Im więcej przestrzeni pozostawimy, by można było swobodnie się podeprzeć, tym łatwiej będzie wchodzić i wychodzić z wanny. – Gdy stoimy przed dylematem dotyczącym długości parawanu, sprytnym rozwiązaniem mogą okazać się składane modele w formie harmonijki. Rozłożone będą skutecznie chronić posadzkę przed zachlapaniem, po złożeniu zajmując zaledwie kilkanaście centymetrów – mówi Katarzyna Choniawko. – Dodatkowo, modele ze ściankami obracającymi się doskonale dopasowują się do wanien o najbardziej nawet wyszukanych kształtach – dodaje ekspert marki Aquaform.


Kontakt dla mediów:

Łukasz Wasiuta
More&More Marketing
Associate PR Director
tel: 509.043.150
e-mail: lukasz@getmorepr.pl

One thought on “Parawaning w łazience”

Dodaj komentarz